Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Cupcakes!

Skrivet:    ·  Recept
Bakat cupcakes m. Fridisen här är receptet:

Ingredienser:
100 g margarin
3/4 dl mjölk
1½ dl Strösocker
2 ägg
1 tsk bakpulver
1½ msk potatismjöl
1 tsk Vaniljsocker
2½ dl vetemjöl

Frosting:
200g vit-bak-choklad
200g Philadelphiaost
Strössel till garnering


Recept:
1.Smält margarinet och tillsätt mjölken. Låt allt bli varmt, men kok inte.

2.Vispa upp ägg och socker lätt.

3.Blanda vetemjölet med bakpulver, potatismjöl och vaniljsocker och tillsätt växelvis med mjölkblandningen i äggsmeten. Låt gärna smeten vila i kylskåp över natten, då får du extra toppiga fina muffins.

4.Häll upp i pappersformar på långpanna eller i muffinsplåt. Grädda muffinsen mitt i ugnen i 225° i ca 12 minuter.

Om du ska servera muffinsen samma dag ställ in de i kylen medans du gör frostingen:

White chocolate frosting: Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och låt svalna.

5. Rör osten krämigt tillsammans med den smälta chokladen. Låt stelna något i kyl eller frys.

6. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel



Våra cupcakes blev såhär:
De var supergoda!!!!

Lycka till!♥

♡Ella♡
Skrivet: 2012-03-22,  kl. 17:16:00

De ser jättegoda ut. Åter igen är de svårt att göra de?




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design