Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

KÄRLEKSMUMS-MUFFINS!!!

Skrivet:    ·  Recept
Recept

Smet
150 g smält smör eller margarin
2 ägg
3 dl strösocker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 ½ dl mjölk
4 ½ dl vetemjöl

Glasyr
50 g smält smör eller margarin
2 msk mjölk
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 dl florsocker

Topping
Strössel

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält matfettet och låt det svalna.
Vispa socker och ägg poröst tillsätt sedan torrvarorna.
Blanda i mjölk och smält matfett. Vispa till en jämn smet.
Fyll muffinsformar och grädda sedan i ugnen i ca 15 minuter.
Låt muffinsen svalna.
Blanda ihop ingredienserna till glasyren och bred ut på muffinsen.
Strö på strössel.


De blev super goda och såg ut såhär:

♡Felicia♡
Skrivet: 2012-02-13,  kl. 17:05:27

Tar det lång tid att göra de?

Är det enkelt?

♡Tilda(Fluring)♡
Skrivet: 2012-02-18,  kl. 12:58:23 Blogg:  http://fluring.blogg.se/

Jag har för mig att det inte tar så lång tid o det är ganska enkelt.

Kramisar! :)

♡Felicia♡
Skrivet: 2012-02-22,  kl. 20:40:28

Tack då vet jag. :-)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design