Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Lammfärsbiffar med fetaost

Skrivet:    ·  Recept
Ingredienser:
4 pers
c:a 600 gram lammfärs
2 små rivna vitlöksklyftor
1 riven lök
Finhackad färsk rosmarin
Lite oregano
salt, peppar
Fetaost
Gör såhär:
Blanda ihop alla ingredienser utom fetaosten. Forma åtta tunna biffar. Lägg ut fyra av dessa på en skärbräda och smula fetaost i mitten på biffarna. Ta de andra fyra biffarna och täck över fetaosten, nyp till på sidorna så att osten inte kan rinna ut vid stekning. Stek sedan på medelvärme i kanske tio minuter sammanlagt.
Servera med klyftpotatis smaksatt med flingsalt, peppar och rosmarin, en kall sås gjord på matlagningyoghurt, den överbilna fetaosten (och gärna ännu mer) samt lite salt och peppar som kryddning.
Lycka Till! :)
Vi serverade även med klyftade rödbetor som vi hade i ugnen samtidigt som potatisen. ^_^



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design