Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Vasa museet

Skrivet:    ·  Allmänt
Idag så hade vi elevens val igen och den här gången så var på Vasa Museet, det var faktiskt rätt så coolt att se att skepp som är typ 400 år gammalt, och så himla stort dessutom. Jag förstår värkligen inte hur de fick upp skeppet ifrån havsbotten!!! Vi såg en film om det och det tog typ nio år från att de hade hittat det tills att allt var uppe ovanför vattenytan och nu håller det typ på att ruttna/vittra söner efter som att det gammla träet inte klarar av syre (men det har ju legat på botten i flera hundra år tänkte jag, men det är så att vatten koncentrerar träet så att det inte ruttnar!) så det är typ fler hundra forskare över hela världen som varje dag jobbar med hur man ska få det att bevaras längre! Efter skolan och lunchen, vi hade inte med oss matsäck utan åt efterråt alltså vid typ halv ett, så följde H med hem till mig vi satt typ mest och spelade sims och så ^_^
Nu ska jag ladda upp inför min dans/sång som börjar om typ en timme.
Puss o Kram!♥
 
Jag, CN och H framför Vasa skeppet. (Det var jätteduktiga L som tog bilden!!! ^_^)
De hade byggt en miniantyr av när Vasa Skeppet skönk....
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design