Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Kryddstarka chorizomuffins

Skrivet:    ·  Recept
Mumsiga enkla och allt i ett. Om du har korv över men är trött på korv och makaroner. Vad väntar du på? Sätt igång och baka chorizomuffins!
 
Ingredienser:
olja eller smält smör till smörjning av formar
4½ dl vetemjöl
1 msk bakpulver
drygt 1 krm salt
1 tsk paprikapulver
100g chorizokorv(funkar med annan oxå) utan ytterskinn, fint hackad
1 liten röd paprika, urkärnad och fint hackad
2 medelstora ägg
2½ dl mjölk och lite yougurt(ca ½dl)
6 msk rapsolja
1 pressad vitlöksklyfta
 
Recept:
Sätt ugnen på 200c*. Smörj en muffins plåt eller ställ ut tolv muffinsformar på en plåt. Blanda mjöl och bakpulver samt salt och paprikapulver i en stor bunke. Tillsätt den fint hackade korven och paprikan..
Vispa ihop äggen lätt i en tillbringare eller skål och tillsätt sedan mjölk-och-yoghurtblandningen, oljan och vitlöken. Gör en fördjupning i de torra ingredienserna och häll i äggblandningen i hålet. Rör om försiktigt tills dess att allt blandats, men rör INTE för länge!
Fördela smeten i den smorda muffinspannan. Grädda muffinsen i den förvärmda ugnen i ca 20 minuter tills de höjts ordentligt, blivit gyllenbruna och känns fasta.
Låt muffinsen vara kvar i muffinspannan i 5 minuter, strö över lite paprikapulver och servera de sedan varma.
Lycka till!

De är supergoda och så enkla att göra! Varför inte överraska familjen med middag en kväll?! Uppskattas av hela familjen! ^_^
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design