Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Livrustkammaren o Gamla stan

Skrivet:    ·  Allmänt
Idag har vi haft "Elevens val" fast vi hade liksom inte fått välja vad vi skulle göra utan alla tre 6:or blev indelade i två grupper o sen så gick ena gruppen till Vasa muséet och den andra gruppen(min grupp) åkte till Livrustkammaren o det var faktiskt roligare än vad jag trodde. Livrustkammaren gruppen blev oxå indelad i två grupper, fast det var bara så att vi gick in på muséet olika tider. Den ena delen började att vandra runt i gamla stan o fota typ ankare/anklare jag kommer inte ihåg vad de hette... :o
Sen när vi vandrat runt i gamla stan i typ 45min eller nåt så satte vi oss o åt vår matsäck under kastanjen innan vi gick till Livrustkammaren. Väl där så fick vi gå runt o svara på olika frågor om rustningar o så, det var inte så jättekul, men sen när jag o sex andra var på övervåningen så hittade vi utklädningsrummet där man fick klä ut sig!!! Jag vet att det låter typ som värsta töntiga o så men det var faktiskt jättekul! ^_^
 
När skolan var slut sen så gick jag, H, N, Ty, B o CW hem till B o gjorde vofflor!!! Vi fick typ 1½ o en slitbit var o det var jättemumsigt!!! Medans vi gjorde vofflorna så skrev N på kik att vi gjorde vofflor o då blev tre killar i vår klass jätteavis så de kom hem till B o sprang runt i hennes trädgård fast vi släppte inte in de, det är svårt att förklara vad vi gjorde men det var jättekul iaf! :)
Puss o Kram!♥
Ganska maffig port i G:a stan
Stortorget där stockholms blodbad var. Scary...
Kungligt klädd! :)
Några av vofflorna
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design