Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

18-12-2013

Skrivet:    ·  Julkalender 2013, Recept

Fölåt för att julkalendern kommer upp så sent när jag sgat att den ska komma upp vid tio, har inte hunnit tidsinställa....
Tänkte tipsa om några superenkla julgodis som passar perfekt att göra nu. Både bara för att äta men även för att slå in och ge bort i julklapp, klassiker från mitt håll... ^_^
 
Mintkyssar:
  • 4dl florsocker
  • 1 äggvita
  • 5-10 droppar pepparmintsolja
  • 50g mörk blockchoklad
1. Vispa äggvitan hårt, det ska gå att vända bunken upp och ner.
2. Blanda i ungefär hälften av florsockret och vispa med elvisp. Droppa sedan i pepparmintsolja tills du är nöjd med smaken, då vispas resten av sockret ner.
3. Stoppa ner smeten i en påse och klipp ut ett lagom litet hål i något av hörnen av påsen. Tryck sedan ut ungefär pastiller stora som en enkrona ungefär på plåtar med bakplåts papper.
4. Platta till pastillerna pm det är nödvändigt annars är det bara att låta de stå tills de stelnar då det är dags att smälta chokladen och lägga på små klickar på varje.
5. Klart!
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design