Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Stekta kycklingfiléer med pesto och bönsallad

Skrivet:    ·  Recept
Ingredienser:                                            
4st kycklingfileér                                                  
2msk olivolja
Salt
Svartpeppar
1 burk pesto
Salladen:
300g haricots verts, färska eller frysta
4 msk oivolja
1 vitlöksklyfta , tunt skivad
1 burk cannellinibönor (410 g), sköljda
Salt
Svartpeppar
 
Gör såhär:
Sätt ugen på  175°C.
Bryn kycklingfiléerna i olivolja i en stekpanna. Salta och peppra. Stek färdigt dem i ugnen i 10 minuter.
Bred på pesto precis innan servering.
Salladen:
Koka haricots verts i saltat vatten 4 minuter och kyl snabbt i kallt rinnande vatten för att avbryta kokningen och för att behålla den gröna färgen. Låt rinna av ordentligt. Värm olivoljan i en panna och lägg i vitlöken. Låt fräsa någon minut och tillsätt cannellinibönor och haricots verts. Smaka av med salt och peppar.
Lycka till! ^_^
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design