Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

3 superbra filmer

Skrivet:    ·  Film och TV-serier
Har under veckan sett en massa bra filmer som jag tänkte tipsa om nu.

"About Time"
Den här filmen såg jag hos Siri i tisdags typ och den handlar om en kille som vid 21 års ålder får veta att alla män i deras släkt har möjlighet att resa bakåt i tiden. Dock bara till händelser han varit med om själv, men när han upptäcker att minsta snedsteg i det förflutna kan ändra hela nutiden blir det svårare än han trott.


"50 first dates"
Henry Roth är killen som får tjejerna men inte vill ha något förhållande, men när han träffar Lucy faller han direkt. Han ser till att de äter frukost tillsammans och när de sedan träffas nästa dag har hon ingen aning om vem han är. Det är nämligen så att Lucy lider av en slags minnesförlust hon fått vi en bilolycka så hon minns inget som hänt efter kraschen. 
Henry måste alltså vinna henne hjärta, varje dag på nytt...


"Remember me"
Den här filmen handlar om Tyler (som spelas av Robert Pattinson!!) som efter en "vadslagning" med sin bästa kompis ska stöta på en tjej och sedan dumpa henne. Men ju mer tid de spenderar med varandra desto mer visar sig deras liv vara gemensamt. Hon som bevittnat sin mamma bli mördad, och han som lever varje dag längtande efter sin bror som tagit självmord. 
Vad som till en början verkar som en kärlekshistoria får en helt annan vändning i slutet när man pusslar ihop två och två och förstår vad som kommer att hända. En film med gråtgaranti!





DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design