Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Divergent

Skrivet:    ·  Film och TV-serier
Det har tidigare varit krig i landet och för att hindra att detta ska hända igen har en ny stad byggts upp omringad av tjocka murar, omöjliga att ta sig över. Samhället är uppdelat i fem falanger för att förhindra kig: De ärliga, De osjälviska, De tappra, De fridfulla och De lärda. När du fyller 16år är det dags att välja vilken falang du vill tillhöra och när du har valt finns ingen återvändo.
Huvudpersonen Beatrice Prior (Tris)är i åldern för att välja falang och via ett test ska hon få reda på vilken falang hon borde välja. Men testet fungerar inte på henne, Tris är vad man kallar divergent och om det kommer ut kommer hon att bli dödad. Så hon måste gå med i en falang utan att bli upptäckt av myndigheterna.
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design