Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Vampire Academy

Skrivet:    ·  Film och TV-serier
Filmen börjar med att två tjejer + en av tjejernas pappa, mamma och bror befinner sig i en bil. Men mitt i bilresan blir de påkörda, endast tjejerna överlever Rose och Lissa. Rose är en dhampir, en sorts vampyr med mål i livet att hålla sina moroier skyddade, Roses moroi är Lissa som är en kunglig vampyr. Men vid olyckan sker något extremt ovanligt. Tjejerna har ett band mellan varandra som gör att Rose kan se och känna det Lissa känner om hon fokuserar på henne.
Jag älskade verkligen den här filmen och skulle lätt se om den nu om jag hade tid. Filmen utspelar sig alltså när Rose och Lissa kommer tillbaka till Internatet alla moroier och dhampirer i området bor på, efter att det rymt i två år. Och under filmens gång händer massa oväntade saker och trotts att jag läst boken (som dock var väldigt länge sen) satt jag på helspänn hela tiden. Finns inte så mkt mer att säga än SE DEN!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design