Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Feminism

Skrivet:    ·  Allmänt, Film och TV-serier, Quotes, Djupa texter
Ja hörrni jag vet inte riktigt vad jag ska skriva kring det här. Jag kanske är feminist, kanske inte, men troligts vis ja. Om nån börjar argumentera med mig om att tjejer och killar ska behandlas olika så kommer jag att stå på mig ordentlig och tro mig det har hänt. Antingen håller det på tills jag vinner eller tills jag blir så arg att jag blir aggressiv och vill slå personen jag argumenterar med. Att alla ska ha det lika borde inte ens vara ett problem. Att tjejer ska vara exakt lika behandlade som killar ska vara en självklarhet.
När folk klankar ner på feminister blir jag arg. Det de säger är inderekt att de inte alls är emot att tjejer får skulden för att de blivit våldtagna i vissa länder, att det är okej att män får bättre betalt fast att kvinnan gör samma jobb. De stödjer till och med att det är förbjudet för tjejer att gå i skolan i vissa länder. De som säger att feminism är fel tycker att alla de där punkterna är helt okej och rätt. Ja menar det var ju säkert tjejernas eget val inom islam att de skulle gå runt i burka och i vissa fall inte ens visa sina ögon. Vem skulle inte vilja ha det så?
Jag är inte mot någons religion och jag tycker själv att tjejer i slöja är sjukt snygga men om vi ska gräva lite djupare och spola tillbaka tiden tills när "reglerna" för dessa religioner skapades skulle jag inte tro att det fanns några kvinnor närvarande.
 
Visst jag är bara fjorton år, vad vet jag om världen? Jag vill inte på något vis hävda att alla andra tycker fel eller att jag är bättre än alla på något vis men det här är mina tankar. Och det kan ju helt ärligt inte bara vara jag som reagerar på det här av folk i min ålder. Om det är så att någon av er inte håller med mig, skriv en kommentar så kan jag mer än gärna berätta varför jag tycker så som jag gör. Vet inte om ni sett filmen "North Country" om inte, gör det! Jag grät för att jag blev så arg när jag såg den. Det är verkligen en film som visar hur det faktiskt är och filmen är baserad på verkligheten hur äckligt och sjukt det än är. Om ni fortfarande inte är för jämställdhet efter den filmen så blir jag rädd på riktigt.
♡Anonym♡
Skrivet: 2014-11-12,  kl. 16:48:43

Bra inlägg! Det "roligaste" är ju när folk säger - jag är inte feminist för jag hatar inte män och vill att alla män ska dö-
Nej, dom får man ju bara skratta åt för då är det ju dom som bara är så sjukt opålästa!

Svar: Håller fullständigt med dig haha
Tilda♥

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-11-12,  kl. 20:00:15

såååå sant!! Bra skrivet, jättebra inlägg :)

Svar: Tack vad glad jag blir ♥
Tilda♥

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-11-12,  kl. 21:31:40

Jättebra inlägg!
Håller med till fullo det du skrev. Dessa inlägg uppskattas väldigt mycket och skulle vara roligt om du skrev liknande inlägg fler gånger om andra tankar. Tycker verkligen att din blogg är bra nu, det finns liksom en balans mellan ytliga och Deepa inlägg om du fattar!

Svar: Wow tack vad glad jag blir, fler deep inlägg kan jag ordna :)
Tilda♥

♡❤️♡
Skrivet: 2014-11-13,  kl. 20:07:24

Håller verkligen med den förra kommentaren! Din blogg har blivit asbra, både deep o annat. Skitbra, mer sånna inlägg! ❤️

Svar: Tack! ❤️ ❤️
Tilda♥




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design