Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Gamla historier

Skrivet:    ·  Allmänt
Haft en väldigt mysig dag och en väldigt typisk "ute på landet" dag. Tog en lång sovmorgon imorse och åt mormors hemmagjorda granola till frukost bara för att gå tillbala och lägga mig i sängen igen sen ett bra tag och kollade igenom alla sociala medier osv. Efter en förmiddags fika drog hela familjen (Malte och pappa kom hit tidigt imorse med tåg) och mormor och morfar ut på en lång promenad på landsvägarna. Nästan läskigt hur lugn man blir när man kommer ut hit, finns igen plats jag är mer mig själv på än här hos mormor och morfar.
När vi kom hem kom kusinerna också så då åt vi lunch tillsammans och hängde lite. Svängde sedan in till gammelmormor och hälsade på henne på hemmet nästan allihop. Hon blev så glad att vi kom dit och alla andra gamlingar tyckte också om att det kom barn. Älskar verkligen att lyssna på gammelmormros berättelser om hur det var förr och henne och gammlmorfars historia tillsammans är på riktigt som en film. Blev helt tagen när hon berättade hur han verkligen var the love of her life. Deras liv tillsmamans skulle kunna bli en film, asså så vackert är det. Önskar jag kunde förklara men det krävs nästan att det är hon som säger det för det ligger så mycket kännsla och äkta kärlek bakom varje ord.
Puss och Kram!
 Märta, gammelmormor, Erland och Elsie
 Lite bilder från när vi var där :)

 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design