Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

People are people

Skrivet:    ·  Quotes, Djupa texter

DETTA INLÄGG ÄR DIREKT KOPIERAT FRÅN HAMSAYES.BLOGG.SE, JAG HAR ALLTSÅ INTE SKRVIR NÅGOT AV DET SOM STÅR NEDANFÖR!
Kan vara något av det bästa jag har läst på internet och jag ber er alla att läsa igenom inlägget för det är så perfekt och så sjukt starkt.
 
En bild - mer än tusen ord. Det här är en gråtande man som förmodligen håller hårt i allt han har kvar. Sin familj. Han har precis lyckats fly från ett krig finansierat av västvärldens korruption. Av västvärldens ignorans. Böcker skrivna på hans språk, gator som funnits för hans hemfärd och minnen som fyllt hans hjärta ligger i ruiner. En hel stad i ruiner. Hans hemstad. Han lever, men han har inget liv. 
 
Och där sitter Göran, 57, i sitt hus på landet och ja, han är jävligt less på dessa invandrare som kommer hit. Han vet inte att dessa invandrare hoppar till, alldeles vettskrämda, av ljudet av en trimmad motorcykel som de misstar med ljudet av krig. Han har förmodligen aldrig bevittnat en palestinsk mor som talar om för sin 4 åriga son att det är okej nu. Inga bomber kommer att sprängas där han leker på lekplatsen. Inte heller har han stött på 17 åringen från Syrien som tittar på samma vägg 15 timmar om dagen för att hennes mamma sprängdes i bitar framför henne.
Göran har ingen aning om vilket underbart land han haft äran att växa upp i. Ett land som folk flyr till - och inte från. Det borde göra honom stolt. Men nej, han är less. 
 
Jag har mina åsikter om Sveriges invandringspolitik och sanningen är den att den brister. Men det gör också mitt hjärta när jag får se bilder som dessa som kommer som en käftsmäll från verkligheten. Inte från siffror, budgetar och statistik. Utan från människors verklighet. Människor precis som jag och du, Göran. Mitt hjärta blöder samma färg som det rinner på många gator på många olika ställen i världen och jag vill hemskt gärna tro att Sveriges vapen inte bidrar till denna färg, men jag kan tyvärr inte tro det. 
 
Snälla. Var inte en Göran. Öppna ögonen och se världen. Din röst på Sverigedemokraterna kommer inte att dämpa din frustration. Så öppna ditt hjärta med. Titta inte på människorna - se dem. Försök att förstå. Deras verklighet är inte din verklighet, men din verklighet kan hjälpa dem att bilda en ny, bättre, säkrare verklighet. En verklighet som vi kallar för gratis skolgång, sjukvård och en icke existerande fruktan för att Ica Maxi ska plattas med marken medan man handlar mjölk. 
♡Anonym♡
Skrivet: 2016-03-06,  kl. 01:23:01

Har du hamsayes användernsmn och lösenord. Skulle läsa hennes blogg

Tack/sofia

♡sofia♡
Skrivet: 2016-03-06,  kl. 01:31:41

Så bra ! Skulle läsa hennes blogg men vet inte anvöndernamn och lösenord. Har du ?




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design