Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Hat

Skrivet:    ·  Quotes, Djupa texter
Vet inte hur mycket ni använder er av youtube och så inom musiksyfte. När jag bloggar gör jag nämligen det hela tiden, vi har inte spotify på min data och jag orkar inte fixa det heller så aa. För några dagar sedan hittade jag några låtar av Zara Larsson på youtube så jag tyckte det vore kul att se vad andra personer utanför Sverige tycker om henne, älskar att veta vad andra tycker om svenskar för står det något bra ger det mig hopp om att det är inte är helt kört bara för man är svensk. I alla fall, det jag såg var verkligen något som fick mig att ta ett setg tillbaka. Folk tog ut sitt hat något enormt över den här tjejen och samma sak ser jag på nästan varje musikvideo till vilken artist som helst. De anklagar artisterna för att vara fula, ber de att gömma sig, ta livet av sig så folk slipper se de, och hur kan de säga allt det här? Jo de har ju sett deras musikvideos så de har koll, full koll.
Men det finns så mycket kärlek bland kommentarerna också, men det är ett annat inlägg nu blir det bara hat och deppiga saker. Det jag ville komma till är att mår vi verkligen så dåligt själva att vi bara måste häva ur oss alla dessa kommentarer och åsikter. Visst det är talfrihet (i de flesta länder skulle jag tro) men måste vi använda den talfriheten och göra något dåligt av det? Om vi känner så mycket hat måste vi dela med oss av det? Kommer jorden gå under om vi inte skriver hur ful han/hon såg ut idag i kommentarsfältet på deras nyupplagda bild på instagram? Kommer vårt liv försöras om vi inte trycket på "dislike-knappen" på deras youtube video? Nej är svaret på dessa frågor.
På något vis tror jag det ligger i vår natur att klaga, att se fel på andra och oss själva samt att vara elaka. Vi alla har någonsin sagt något elakt till något eller tänkt något elakt om någon som jag sa när jag skrev om drömmar, om inte jag är snygg, vältränad och älskad varför ska du då få vara det right? Vi behöver inte trycka ner folk hela tiden! Jag vet att jag gör det själv ibland och det är inte okej men jag ska försöka bli bättre med det där, jag försöker tänka på det så mycket som möjligt så att jag inte ska såra någon och det kan vi alla göra. Läs igenom din hattext en gång till och tänk över det, behöver du skicka iväg den eller fungerar det att bara radera allt och scrolla vidare? Går det att hoppa över att säga till den där tjejen att hon har en finne på hakan, ja det gör det och finnen tror jag hon vet om själv.
Försök att se allt fint med personen framför dig och ge många kommentarer. Har en kille i din klass sjukt snygga skor, säg det då. Han kommer bli jätteglad och det kommer du med. Om något är extremt snygg i håret, let them know för alla har vi någon gång fått en kommentar och det ger oss så mycket lycka, eller i alla fall är det så för mig. Om jag köpt en ny tröja och någon säger att den är snygg känns det så mycket lättare plötlsigt att ha på sig den! Men håll för guds skull inte på och pressa folk, för det värsta som finns är när någon frågar än vad man tycker om de ny inköpna byxorna eller den nya väskan och man personligen inte tycker om de. För det är nästan ännu värre att då stå där och se någon i ögonen och säga att det är snyggt när man egentligen inte tycker det. Men kom ihåg att vara snäll och håll inne allt hat.



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design