Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Micro noveller

Skrivet:    ·  Allmänt
Då jag haft en totalt vanlig skoldag idag och det verkligen finns nada intressant att skriva tänkte jag berätta om något vi gjorde på svenskan idag som jag tyckte var rätt kul. Uppgiften vi fick var att skriva en micro novell. När jag såg det sa det mig verkligen ingenting och när vi sen fick se en video med olika exempel sjönk mina förhoppningar rätt fort. Några exempel vi fick se i en video var enligt min åsikt rätt konstiga och de sa mig ingenting riktigt, men det blev en helt annan grej när man fick skriva de själv.
Något av det roligaste vi gör i skolan är när vi får skriva och så på svenskan och jag tycker det är extra kul när vi gör korta texter där man måste skala av, korta ner och bara gräva fram kärnan ur själva historien. Långa texter skriver jag hela tiden i samband med min bok och vi gör ofta noveller och så i svenskan också och att hitta på långa historier och få spåra ur på målande beskrivningar är jättekul men rätt vanligt. Kommer ihåg nån text vi skrev kring en bild i sjuan och jag älskade att jobba med den och få kämpa med att ta bort bindeord och tråkiga tillägg som ändå inte tillför något och bara skala av. Få fram en hård berättelse ur så få ord som möjligt. Sorry to say it guys men det är sånt som gör mig glad, nej är inte tråkig älskar bara att skriva haha.
Puss och Kram!♥
Blir en gammal bild då jag har noll från idag, sorry



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design