Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Bergen utanför city

Skrivet:    ·  Allmänt, Resor, Resor
Packade ihop matsäck idag också och hoppade in hela familjen, dvs sex personer,  i bilen och körde iväg en liten bit utanför staden upp till ett berg. Lyon har fullt av kullar och berg och det är i princip bara platt precis vid city så idag besökte vi ett av de och det var så sjukt vackert. Utsikten där uppe var MAGISK och man såg verkligen ut över hela Lyon, alla förorter och mindre städer runt omkring samt ett flertal siluetter från Alperna. Anna, mamman, sa att man en sval och klar dag kunde se Mt. Blanc som är Europas högsta berg men då det var ungefär 38-40°c när vi var där missade vi det.
Efter några timmar där uppe fyllda av massvis av skratt satte vi oss i bilen igen och åkte för att kika på ett vattenland som fanns i närheten. Mestadels inför de dagarna när min och Agnes familjer har kommit ner hit, men det var proppfullt där så känns inte som en bra uyflykt. Åkte iväg till en beach bar i närheten istället och åt glass innan vi åkte hem. Hade ungefär två timmar på oss att bara vila innan familjen fick några gäster över. Även fast jag bara förstår ett par ord av vad alla fransmän säger älskar jag sättet man umgås här. Utav alla vuxna fransmän jag har träffat hittills har ingen varit otrevlig eller på något vis lågmäld och tråkig utan alla är all over the place, och jag älskar det!
Puss och Kram! ♥
 Ser ni hur sjuk utsikten var?
 Jag, Oscar och Agnes
En standard hoppbild :)
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design