Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Bullbak

Skrivet:    ·  Allmänt
Startade dagen med att gå en promenad med Märtis. Blev en rätt lugn sväng då Märta är rätt så liten men gick och myste, pratade om hur hon trivs i skolan med mera. Hade lite kvalitets tid helt enkelt. När vi kom hem sedan hade mamma satt en bulldeg så jag, Märta och Malte fick varsin del att baka ut. Blev två och en halv plåt kanelbullar när vi var klara som blev en amazing goda. En av de värsta saker jag vet är när man äter hemgjorda kanelbullar och det inte smakar kanel på något vis utan bara är som en torr brödbit så jag "tvingade" Malte och Märta att ösa på med smör, socker och kanel och det lönade sig kan jag ju lätt säga :)
Efter bullbaket skulle mamma ut och springa och kravet för att vi skulle få äta bullarna vi bakat var att vi, jag, Malte och Märta, skulle följa med och cykla när hon sprang. Blev alltså ytterligare en vända utomhus men denna gång runt Årsta viken. Rundan var en och en halv mil ungefär och det var jättehärligt faktiskt. Glömt bort hur vackert det är där omkring, så nära oss också så får se till att ta mig dit lite oftare.
Puss och Kram!
 Under själva bakningen
 Och sen det färdiga resultatet :)
 
♡Melinda ♡
Skrivet: 2015-07-26,  kl. 20:28:28 Blogg:  http://melzies.for.me

åå så gott




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design