Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Fågelpark

Skrivet:    ·  Allmänt, Resor, Resor
Drog iväg en bit utanför staden idag till en fågelpark. Jag och de andra, förutom Oscar då som varit där förut, hade verkligen inga föförhoppningar alls på det stället. Det var väl typ " okej nu ska vi få se flamingos och papegojor i en bur", så gick mina tankar i alla fall. Redan när vi klev in genom grindarna till parken förstod jag dock att det var så mycket mer. Många av fåglarna bodde i stora gemensamma burar som vi fick gå in i. Detta gjorde att vi blev en del av deras värld liksom vilket var himla coolt. Det blev inte längre bara en papegoja utan det blev papegojan som var på riktigt.
Hade i samband med entrén köpt biljetter till en av fågelshow. Redan på direkten när alla satt sig och det skulle börjs släppte de ut två fåglar som flög fram och sen tillbaka. Vid ett tillfälle, med en annan fågel kunde jag känna fjädrarna dra över mitt huvud så ja den showen var ascool. Det var ett sånt bra samspel mellan människor och djur att man knappt trodde sina ögon. Drog sedan på kvällen iväg till huset med pool för ett poolparty mee alla som skulle åkt till Sverige/Frankrike.  Var ursköna människor allihop så blev ett riktigt bra avslut på Lyon resan.
Puss och Kram! ♥
 En bild från fågel showen
Två bilder på fåglar och två bilder från när vi matade fåglar, den till vänster på Åsa och den till höger på Oskar
Fåglarna vi matade :)



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design