Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Heldag i Paris

Skrivet:    ·  Allmänt, Resor
Har varit fullt ös idag då det var vår enda heldag här i Paris. Startade med en ordentlig fransk hotellfrukost innan vi tog oss till tunnelbanan och åkte genom hela staden typ till Trocadéro för att kolla på Eiffeltornet, torget där är byggt speciellt för att man ska då en bra "utsikt" över tornet. Tog oss sedan vidare till Triumfbågen och Champs Elysées, gick längst med Champs Elysées ett bra tag och kikade in i några av alla fancy affärer de har där. Åt lunch i de kvarteren innan vi begav oss till Eiffeltornet, denna gång för att åka upp.
Pappa hade bokat in oss på en guidad tur så slapp förbi alla köer och fick dessutom en massa historia och ny kunskap under vår promenad på andra våningen. Efter guide turen ställde vi oss i kö för våning tre och tog oss upp efter lite krångel med hissen, jag som hatar hissar hade konstant hjärtklappning medan vi åkte upp. Men när vi befann oss på 276 meters höjd blev det liksom inte läskigt. Man accepterade bara vad som var och njöt av utsikten istället, för den var helt sjukt vacker. Efter turen upp i tornet åkte vi iväg till Sacré Cour och "konstnärskvarteren" vid Montmartre. Var urgulligt där och åt även middag där på en liten gata innan vi promenerade iväg genom området, passerade Moulin Rouge och LaFayette och hade överlag en underbar dag i storstaden.
Puss och Kram! ♥
 Framför Eiffeltornet ^_^
 Bilder från Champs Elysées och Triumfbågen
 Bild från andra våningen av Eiffeltornet
 Blandade bilder från tredje våningen :)
 
♡Anonym♡
Skrivet: 2015-07-17,  kl. 13:33:57

Åh vilka fina bilder, har alltid viljat åka upp i Eiffeltornet :)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design