Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Jobb på dop

Skrivet:    ·  Allmänt
Var och jobbade på en familjs dop idag som servitör, och hjälpreda generellt. Träffade familjen för första gången i torsdag då de fått höra om mig av andra jag barnvaktat hos. Så kändes ju jättekul och de verkade som en himla trevlig familj så jag tackade ja och idag vid klockan två cyklade jag dit. Men jag var inte med i kyrkan utan när jag kom gick familjen upp till kyrkan medan jag var kvar och passade farmodern och farfaderns hund samtidigt som jag förberedde inför att alla gäster skulle komma.
När alla dopgäster kom tillbaka var det sedan tre timmars konstant jobb som innehöll lite av varje. När alla gäster satt i kyrkan började det nämligen regna en hel del men nästan precis innan de kom tillbaka slutade det. Så jag fick springa runt och torka alla bord osv och lägga på dukar och hann precis klart innan de första gästerna kom tillbaka. Sedan hade de supertur med vädret för bara nån timme in i dopet kom solen fram och temperaturen steg. Var verklige himla mysigt att vara med och jobba där men när jag kom hem vid halv sex var jag så trött att jag somnade till ett tag. Ikväll väntar därför Champions League final och troligtvis tidig läggning men får se hur det blir :)
Puss och Kram! ♥
Maten på dopet var wraps med krabsticks/kyckling samt sommarrullar (de som ligger i de prickiga lådorna)
 Och så en bild på fikat ^_^
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design