Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Fotografi

Skrivet:    ·  Allmänt
Innan lovet fick vi veta att vi skulle göra ett co-work projekt mellan Hemkunskapen och Språket. Vi fick gå ihop i grupper med personer som har samma språk som oss själva, så jag som har franska bildade en grupp med Tove och Jonte. Vi fick sedan välja vilken maträtt vi ville och vi valde crêpes. Både ost -och skinkcrêpes och nutellacrêpes. Man skulle laga till sig själva och till de andra vid ens bord och i vårt fall var det Erik, Jossan och Oliver, som själva gjorde lasagne. Blev alltså tre-rätters lunch för vår del, bestående av crêpes, lasagne och sen crêpes igen, så ja vi var dyngmätta efter det.
Senare under terminen ska vi sedan skriva ner receptet på vår maträtt på franska samt göra en beskrinving med en massa bilder vi tog medan vi lagade maten. På tal om bilder var det även det jag gjorde efter skolan med Tove, tog bilder alltså. Bildprojektet vi har nu i skolan är fotografi så vi var runt och tog massa bilder. Vi ska senare välja ett tema och sen ska vi göra ett bildspel med dessa och visa olika vinkar och perspektiv på bilder. Blev "vår tema" för vår del så vi sprang runt och fotade blommor och solen i olika vinklar typ. Tveksamt vad resultatet blev men tror att några bilder blev bra i alla fall. Nu ska jag kolla ikapp PLL, har missat två avsnitt och det håller på att dra ihop sig nu till the big A-reveal så känner att jag måste ligga i fas.
Puss och Kram!
Fågelperspektiv bild på Tove ^_^
 
Och närbild på en blomma



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design