Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Diskussioner

Skrivet:    ·  Allmänt
Har varit en riktigt bra dag idag, en dag fylld av diskussioner och kärlek till klasen. Hade ett mindre matte test, en intensiv lektion i SO om andra världskriget, en lektion endast innehållande diskussioner om alt ifrån händelsen i Trollhättan igår till invandringspolitik och feminism. I princip hela klassen, eller utav oss som var där, engagerade sig och deltog stenhårt i vad vi diskuterade. Finns en mindre grupp i min klass som jag tyvärr inte delar några åsikter med alls i princip, och vi är rätt många som inte håller med dem, så blev mycket mellan oss och dem men kunde på något vis lära oss av vad den andra parten hade att säga. Genom argumentation stärker man både sina egna åsikter men får också en inblick av vad den andra parten faktiskt ser som fördelar med sina åsikter. 
Efter diskussions lektionen hade vi lunch, en extremt flummig franska lektion och ytterligare en intensiv lektion fast i NO och sedan var dagen slut. Hann säga hejdå till de flesta jag ville innan jag gick iväg för att hämta Märtis. Inledde lovet med att köpa glass med henne som vi åt ute i höstsolen sen vilket var supermysigt. Har efter det blivit en hemmakväll med henne och Malte då mamma och pappa varit iväg på en tennis match under kvällen. Blivit pizza och idol och sitter nu och slökollar på en Bond film på sjuan. Har sett den ett flertal gånger förut så tror att jag kommer ge upp rätt snart och gå ner till mitt rum istället och kolla på någon serie :)
Puss och Kram! ♥
 Glassarna ^_^



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design