Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Halloween

Skrivet:    ·  Allmänt
Känns så konstigt på något vis att det redan blivit Halloween och på det viset slutet av oktober. Känns på riktigt som att oktober nyss började, eller som att 2015 nyss började, och imorgon är det november. Dagen har gått väldigt mycket i Halloweens tecken, förståeligt. Har besökt morfars föräldrars och brors gravstenar, fotograferat höstlöven, sminkat små kusinerna och lillasyster, åkt in till "stan" med dem mamma, moster och lillebror och följt med de runt på "bus eller godis" och bara haft det mys. Lite segt är det ju när alla ens vänner är kvar i Stockholm och så, men känns ändå okej på något vis. Var så längesen vi träffades hela gänget och idag kom både mamma och pappa och morbror hit så nu är vi alla elva liksom.
Blev jättemysig middag också som vanligt, och satt kvar långt efter vi ätit upp och pratade. Morfar berättar om sin barndom, mamma och morbror Jeppe pratar om sin och alla gamla minnen och historier är bara så sjukt härliga. Allt det de upplevt som i vissa fall känns som något man endast hittar i filmer vävs in i varandra och sprider en allmänt trevlig känsla och jag älskar det. Älskar att sitta runt bordet och bara ta en paus från allt annat ett tag, lägga undan mobilen, koppla bort livet utanför mormor och morfars hus. Så viktigt att ta den tiden ibland för trots att jag älskar mina vänner, allt jag upplever och alla känslor och tankar som ständigt surrar i huvudet kan det behövas något annat ibland bara för att kunna komma tillbaka till allt annat med full kraft sen. Kände att det blev rätt djupt nu det här inlägget men det är för att jag skriver det samtidigt som jag kollar på "Känn ingen sorg" på tv. Man blir djup då, är en sån film.
Puss och Kram!
 Bild från när vi besökte garvarna
 Mormor och jag ^_^
 Elsie, Märta och Erland precis innan vi åkte in till "stan" för Bus eller Godis



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design