Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

The Illusionist

Skrivet:    ·  Film och TV-serier
Tidpunkten för filmen är sent 1800-tal i Tjeckien. Eisenheim är en man som lever på sina shower med illusionism, och mottot att "inget är någonsin som det verkar". Under en av hans shower kommer kronprinsen på besök för att se honom trollbinda publiken, och när det är dags för ett trick som kräver en frivillig från publiken skickar kronprinsen fram sin blivande fru Hertiginnan från Teschen, Sophie. Men det visar sig snart att de båda inte är främlingar, i själva verket var de mycket goda vänner som små men blev särade på grund av deras klasskillnader. Allt efter som tiden går börjar gamla känslor komma upp till ytan igen och en förbjuden kärlek börjar spira mellan Eisenheim och Sophie. När kronprinsen får reda på detta skickar han an av sina närmaste män, polisinspektör Uhl, på att anklaga Eisenheim för något form av brott och på så sätt sätta honom i fängelse. Men kampen är svår när man jagar en illusionist.
Jag hade vagt hört talas om den här filmen innan och hade hyfsat höga förväntningar på den men dem uppfylldes gott och väl. Under mitten av filmen blev det lite segt men jag stänger aldrig av filmer i mitten för att jag flera gånger tidigare sett filmer som total briljerar i slutet och det här var en sådan film. När allt bara föll på plats och man fick den där "aha" känslan lyfte den verkligen. Så den här filmen är en stor rekommendation men ha tålamod!
 
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design