Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Mest åk för pengarna

Skrivet:    ·  Allmänt
I och med att jag börjar gymnasiet till höst kommer jag få mitt studiebidrag och detta kommer göra att jag har hand om nästan alla mina egna utgifter. Som ung är pengar ett extra stort problem då det finns så mycket att göra, men alldeles för lite på kontot i de flesta fall för att klara av allt. Självklart går det att sitta hemma och räkna ut vad som är mest lönsamt att spendera pengar på. Det går att plussa ihop kostnader för åkband, mat och entré på ett nöjesfält och försöka räkna ut något genomsnitt men det går också att besöka zmarta.
Zmarta.se (direktlänk→ här) är en hemsida som på en himla kul sätt visar till exempel vilket nöjesfält en får mest åk på för pengarna. Dvs på vilket ställe en betalar den minsta summan pengar för att få åka så mycket som möjligt en hel dag. Såhär ser just den barometern ut:
 
För att komma till tivolibarometern klickar ni härMen på hemsidan finns även ett flertal andra barometrar och alla fungerar på ett liknande sätt. En väljer kategori, finns allt ifrån semester och festival till utbildning och snö, och klickar sedan runt på olika platser eller festivaler för att se vad som kostar minst. Hur smart är inte det? Vill ni se vad för sorts barometrar som finns klickar nihär.
Jag hörde inte talas om zmarta fören relativt nyligen, men efter att ha kollat igenom deras hemsida  måste jag säga att jag gillar dem mer och mer. Jag har redan använt mig av deras barometrar ett flertal gånger och uppskattar enormt att jag slipper räkna själv. Dessutom är barometrarna gjorda på ett lekfullt sätt som gör att man blir glad av att bara kika runt, även fast man inte är i behov av hjälp med just den saken. 
 
Sponsrat inlägg 
♡Alice♡
Skrivet: 2016-08-02,  kl. 17:32:50 Blogg:  http://lallizzlife.blogg.se

Vilket bra tips, och så roligt att du börjar gymnasiet i höst! :) Själv börjar jag mitt sista år, vart tog tiden vägen, haha?

♡Erika♡
Skrivet: 2016-08-02,  kl. 17:40:51 Blogg:  http://icanpikan.blogg.se

Vad smart för den som behöver :)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design