Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Känslo vågor

Skrivet:    ·  Allmänt, Quotes, Djupa texter
Ni vet känslan när man svävar på moln av lycka. Man är med folk man tycker om, skrattar, pratar ja man mår bra helt enkelt. Men så plötsligt tappar man skrattet. Glädjen tas bort från än och man dras ner i ett hål av ingenting. Medan de andra fortsätter skratta står man där och trycker fram något som låter trovärdigt och försöker få leendet att nå dina ögon medan man kämpar. Gräver i det där kalla hålet av ingenting och letar efter sin egen glädje. Letar efter sina leende ögon.
Jag tror att vi blir bättre på att dölja dessar dippar i humöret. Dels för att det är jobbigt att vara den där deppiga jäkeln som står och ser ledsen ut medan alla andra har kul. För att man inte vill ruin the moment, men jag tror också att det är förnekelse. Jag vill inte vara hon som dippar och om jag fortsätter pressa fram ett skratt kanske allt blir som det ska igen. Skrattet kanske kommer tillbaka och den där gnagande inre kylan som medföljer det där "ingenting humöret" tinas nog upp och dunstar.
Det är troligtivs överskott av hormoner och tonvis av tecken på puberteten med mera som driver på det här, men det suger och jag skulle uppskatta om dessa svängningar kunde sluta. De drabbar inte bara mig själv heller utan humöret kan störta rakt iväg till arg också och då skadar jag andra. Det finns så många gånger när jag har haft inre fighter med mig själv för att inte låta irritation och ilska gå ut över någon annan. Men det finns också de gånger då allt bubblat över och skuldkänslorna kommit skjutande som kanoner efter utbrotten.
Kanske är jag bara en person med väldigt mycket känslor, det vet jag att jag är, eller så är jag precis som man ska men finns det något ni kan känna igen er i? Kan ni hitta samband eller likheter? För isåfall skriv gärna och berätta så jag får veta. Det vore skönt att veta, inte för att det skulle hindra svängningarna men för att veta att jag inte är själv och för alla er som känner mig och någon gång ser att mina skratt inte når ögonen att ni vet varför. Jag tycker inte illa om er jag har bara humörsväningar, okej deal?
♡Olivia♡
Skrivet: 2015-04-24,  kl. 16:44:54

jag gillar verkligen den här texten och kan på vissa sätt känna igen mig, speciellt med ilskan. hoppas du mår bättre snart ❤️




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design