Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Pray for Paris

Skrivet:    ·  Quotes, Djupa texter
Fredagen den trettonde. Ytterligare en fredag stämplad med det ökända oturs numret. Ytterligare en dag som ska hemsökas av ondska. Som på vissa håll firas och uppmärksammas genom att man kollar på skräckfilmerna med samma namn eller ordnar en hemmafest i skräckens tema, men det blir sällan mer än så. Det här året blev det annorlunda. Den 13 november 2015 ändrades allt.
Det VAR en vanlig fredag för mig, det VAR en vanlig fredag för många andra i världen men det skulle sluta i något helt annat. Vid 22 tiden igår kväll kom de första rapporterna om skjutningar i centrala Paris, men vid kvällens slut kom det att bli hela sex olika attacker. Imorse låg dödssiffran på 128 personer och 180 skadade, varav 80 skadade allvarligt. Dessa siffror som står tryckta på internet representerar människoliv. Personer med familjer, vänner, kollegor, barn, husdjur, en partner. Personer som aldrig kommer återvända hem efter sin kväll ute. Personer som lämnade sina hem bakom sig för en ofrivillig död. Personer om du och jag som drabbats på grund av att hämndgalna terrorister inte förstår skillnaden på rätt och fel.
Jag vill leva blåögd i en värld där allt är fint och bra men det går inte längre. Verkligheten sliter och nöter ner den fina fasaden och under ytan pågår sånt här hela tiden. Samtidigt som dåden i Paris drabbades Japan av jordbävning, Libanon drabbades av självmordsbombare och minst 30 personer dog och i Baghdad dog minst 18 personer och 41 personer skadades i en bombning på en begravning. Vår värld är långt ifrån perfekt och felfri och trotts otaliga försök att sprida kärlek och fred fortsätter detta att hända.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var rädd. Men jag skulle också ljuga om jag sa att det inte finns hopp. Instagram, Facebook, Snapchat, Twitter och i princip varenda social media som finns har exploderat av bilder på Eiffeltorn och hjärtan för att visa sitt stöd och sin omtanke till alla drabbade runt om i världen och vi behövs. Varenda bild, varenda tweet, varenda facebook inlägg gör skillnad. Inte fysisk skillnad, men den kan göra psykisk skillnad. Om vi visar att kärlek vinner över mörkret efter sådana här dåd visar vi att vi är starkare än ondskan. Vi kan kämpa tillsammans, #weareone
 
♡Natalie Salazar♡
Skrivet: 2015-11-14,  kl. 11:37:42 Blogg:  http://natalies.se/

så hemskt, förstår inte hur man kan gå på oskydiga männsikor <3

♡Anonym♡
Skrivet: 2015-11-14,  kl. 12:04:05

Sá fruktansvärt!! Men vi máste visa att kärlek är starkare än hat! Kram!

♡Carina♡
Skrivet: 2015-11-14,  kl. 12:05:42 Blogg:  http://www.carinaholst.blogg.se

Hej igen!Jag vill inte vara anonym med det jag säger sá áterigen...Vi máste visa att kärlek är större än hat!!!

Svar: Ja absolut ❤️
Tilda♥

♡Vanessa andersson♡
Skrivet: 2015-11-14,  kl. 14:02:00 Blogg:  http://vanessaandersson.se

jag är helt chokad fortfarande :( <3

Svar: Jag med <3
Tilda♥

♡Sanna♡
Skrivet: 2015-11-14,  kl. 20:40:15 Blogg:  http://myfairytaleneverends.blogg.se

Helt fruktansvärt, dock glömmer folk att dagen innan var det ett terrorattentat i Beirut som dödade också flera hundra människor, dock uppmärksammas inte det. Allt elände i världen är hemskt :(

Svar: Nej det var så många händelser på så kort tid, hemskt!
Tilda♥

♡Julia♡
Skrivet: 2015-11-14,  kl. 20:54:01 Blogg:  http://belovedplaces.blogg.se

Jag finner inga ord. FRUKTANSVÄRT.

Svar: Nej det är så svårt att förstå att det faktiskt har hänt :/
Tilda♥

♡a n n i k a♡
Skrivet: 2015-11-14,  kl. 21:57:35 Blogg:  http://blogofphoto.webblogg.se

Håller med kärlek kommer vinna till slut över allt hat <3

Svar: Ja <3
Tilda♥

♡linah♡
Skrivet: 2015-11-15,  kl. 00:01:00 Blogg:  http://nouw.com/linaheve

kärlek kommer övervinna!! <3

Svar: Ja håller alla tummar för det <3
Tilda♥




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design