Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Brysselkex

Skrivet:    ·  Recept
Nu fick ni veta vad det var jag o Clara bakade. Brysselkex heter de och är riktigt goda! Hoppas ni gillar de ni med. Här kmr receptet:

Ingredienser:
4,5 dl vetemjöl
1 dl socker
2 tsk Dr. Oetker vaniljsocker
200 g rumsvarmt smör

Garnering:
1
dl strösocker
1-2 krm Hushållsfärg/Karamellfärg

Recept:
1.Blanda alla torra ingredienser.

2. Hacka ned smöret och rör till en sammanhängande deg.

3. Forma degen till två rullar, ca 4 cm i diameter.
Lägg rullarna i kylen ca 30 minuter.

4. Blanda strösockret med valfri hushållsfärg.

5. Ta ur rullarna ur kylen och rulla dem i färgat strösocker. Använd händerna för att få sockret jämnt fördelat.

6. Skär skivor och lägg kakorna på plåt med bakplåtspapper.

7. Grädda i 175 grader ca 10 minuter.
Bild från när vi rullat de i socker(med gul karamellfärg) och nu håller på att skära de. Tänk på att inte skära de varken för tunt elr tjockt.

Lycka till!




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design