Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Glass!(Receptet)

Skrivet:    ·  Recept

Gillar du hemmagjord glass? Då kmr du att älska det nu!

Ingredienser:

3dl grädde
1msk vaniljsocker
3st ägg
5msk socker
(O´boj pulver om du gör chokladglass)

Recept:

1. Vispa grädden o vaniljsockret med en elvisp tills det blivit en bra gräddkonsistens(det ska bli som när man vispar grädde i vanliga fall)
2. Vispa sedan ihop äggen o sockret i en separat bunke.
3. Blanda samman ingredienserna till en jämn smet.
4. Om du vill ha choklad glass häll i O´boj pulver efter eget smaktycke.
5. Ställ in i frysen i absolut minst fyra timmar. (Gärna längre!)
6. Severa med ngt gott tillbehör elr bara som den är. (Vi hade på minimaränger o smält vitchoklad.)

 Lycka till!




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design