Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Enkel äppelyoughurt

Skrivet:    ·  Allmänt
Ni har säkert någon gång kommit hem ifrån skolan och ställt er framför kylen och suckat när ni tagigt fram samma gamla youghurt eller samma gamla bröd, smör och ost ibland vill man ju äta något annat som mellis. Jag har världens bästa tips om man gillar, youghurt, äpple och havregryn.
Ingredienser:
1 litet äpple
Naturell youghurt
ca 1 dl hvregryn
(kanel och socker)
 
Recept:
Ta fram ett lagom stort glas och häll i ungefär ½dl havregryn.
Ta fram youghurten och häll i så mycket du vill ha, tänkt på att det ska i andra grejer efter youghurten!
Dela äpplet i fyra delar och ta ut kärnhuset (skala om det behövs) och skiva kvartarna i smala skivor som läggs på youghurten ha på lite socker om äpplet är surt. Gör sedan likadant, allstå varva havregryn, youghurt och äpple. Toppa sedan äpplena med kanel och lite, lite socker.
Lycka till!
♡Äppelälskaren♡
Skrivet: 2012-10-15,  kl. 09:23:32

Tack tack tack för tipset jag älskar äpplen och den här var jättegod!!!!

Svar: Varsågod kul att du oxå gillar den!Kram från mig! <3
Tilda




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design