Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Fact of the day 4

Skrivet:    ·  Allmänt, Recept
Min favoritmat är faktiskt Indisk mat och Shushi fast tyvärr har jag inget recept på det så ni får receptet på min favorit-efterrätt istället....
Dessa blir overkligt goda om man gör rätt, men tänk på att det tar tid!!!! ^_^
 
Ingredienser:
7st ekologiska äggvitor
5.25dl strösocker
100g mörk kvalitetschoklad 70%
 
Recept:
1.Sätt ugnen på 130 grader, varmluft.

2. Blanda äggvita och strösocker i en rostfri bunke.

3.Sänk ned bunken i vattenbad och värm marängen till 60-65 grader under konstant vispning, kontrollera temperaturen med hjälp av en stektermometer.

4.Ta bort bunken från vattenbadet och vispa marängen med en elvisp tills den kallnat, enklast i en bakmaskin. Stanna inte vispen förrän det är färdigt, då finns risk att marängen sjunker ihop!

5.Smält chokladen och blanda den, endast lite, med marängen.

6.Klicka ut marängen med hjälp av två skedar på en plåt med bakplåtspapper.

7.Grädda dem i ugnen i 45-55 minuter, marängerna ska vara sega lite i mitten.

 

 




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design