Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Kladdkakemuffins med kola

Skrivet:    ·  Recept
Kladdkakemuffins

 

  • 100 gram smör
  • 3 dl strösocker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1.5 dl vetemjöl
  • 1 krm salt
  • 3-4 msk kakao
  • 2 st ägg

Kolatopping

  • 100 gram smör
  • 4 msk strösocker
  • 1-2 msk kakao
  • 2 tsk vetemjöl
  • 1 dl vispgrädde
  • 1 dl mjölk
  • 2-3 msk ljus sirap

Gör såhär:

  1. Smält smöret till kladdmuffinsarna. Blanda ihop socker, vaniljsocker, vetemjöl, salt och kakao. Blanda runt med en slickepott. 

  2. Tillsätt äggen och rör om. Blanda till sist ner smeten och rör sedan till en jämn smet. Klicka ut smeten i formar, fyll till hälften med smet.

  3. Sätt in plåten i mitten ugnen, 160grader, och grädda i ca 15 minuter. (Muffinsarna ska vara kladdiga i mitten när du tar ut dem.) Gör kolatoppingen medan muffinsarna gräddas.

      4. Smält smöret i en kastrull. Blanda sedan ner de övriga ingredienserna och låt småkoka i ca 15 minuter. Glasera muffinsarna när de kommer ut ur ugnen med kolasåsen, lägg gärna på någon övrig topping. Vi använde Jelly Beans. Låt svalna och sedan är det klara att äta!

♡Emilie♡
Skrivet: 2013-11-15,  kl. 16:15:55 Blogg:  http://www.hittarecept.se

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Okej :)
Tilda-Den fluriga tjejen♥




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design