Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Mockingjay part 1

Skrivet:    ·  Allmänt
Katniss och hennes familj har blivit eskorterade till Disktrikt 13 efter tagedin i årets Hungergames. Peeta blev tillfångatagen av huvudstaden och hur han mår eller vad som hänt med honom är det ingen som vet. Katniss är i chock och har svårt att ta in allt och när presidenten Alma Coin och Plutarch Heavensbee vill ha Katniss som en symbol för revolutionen blir hennes första instinkt att backa där ifrån. Men snart inträffar en händelse som får henne att byta riktning och snart är hon hela Panemns Mockingjay.
Jag hade hört rätt mycket i förväg om att den här filmen skulle vara långtråkig och att det bara skulle vara action i slutet av filmen. Kan på nåt vis förstå varför folk tycker det men jag kände aldrig att det blev långtråkigt och satt för det mesta antingen på helspänn eller med tårar rinnande ner för kinderna. Slutet av filmen kom som en enorm chock och när den tog slut ropade jag ut i hela biosalongen "driver de med mitt liv eller?" och jag hörde snart många andra som också var missnöjda med slutet. Just nu längtar jag ihjäl mig till november nästa år, vill se del 2 nu!!!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design