Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Tala inför andra

Skrivet:    ·  Quotes, Djupa texter
Jag är en rätt van talare eller hur man ska uttrycka det. När vi ska ha redovisningar i svenska, SO, engelska eller vad som helst blir jag sällan så nervös att jag inte klarar av det utan kan på något vis hitta lugnet och styrkan som krävs för att stå framför klassen och prata. men så är det långt ifrån för andra och det gör mig arg. Rädslan vi alla har bygger vi upp åt varandra. Jag tror ingen skulle klara av att stå och köra en genomgång med en publik som halvsover, kollar på mobilen, pratar med sin kompis, skrattar eller rent av buar. Jag skulle bli stressad, skämmas och vilja gå där ifrån. 
 
Mestadels är det nog vi tjejer som backar undan, säger nej, kollar ner i marken. För mig känns det någonstans bättre att göra något halvdant och smyga undan det man gjort fel än att ställa sig inför klassen självsäkert och tala tydligt men sen tappa bort sig, så att felet blir mer obvious. Jag är asrädd varenda gång jag ska prata, jag skakar och tappar ofta bort alla ord precis innan jag startat men jag har turen att få tillbaka allt också innan jag börjar. Jag kan nu inte på rak arm komma på någon gång jag gjort bort mig. Trotts det finns rädslan där varje gång, viskar allt som kan gå fel och knuffar mig åt det hållet. Varför och åter igen varför gör vi det här till oss själva? Varför kan inte alla bara vara shyssta och hjälpa varandra? Om alla känner rädsla varför inte göra det tryggt när vi ska prata inför klassen, se till att peppa varandra och se till att alla känner sig trygga. 
 
 
 
♡Anonym♡
Skrivet: 2014-12-03,  kl. 15:45:18

Vilken klass går du i?

Svar: Samma svar som på förra :)
Tilda♥

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-12-03,  kl. 16:23:30

Vilken klass går du i?

Svar: Jag går i 8an :)
Tilda♥

♡Maggan♡
Skrivet: 2014-12-08,  kl. 07:13:17

Bra där Tilda! Nervositeten kan man nog aldrig få bort, men rädslan får inte göra att man låter bli att framträda.




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design