Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Lite från min bok

Skrivet:    ·  Allmänt
Skrev ju för ett tag sen att jag håller på med en bok aå jag tänkte att ni skulle få läsa en del. Det är inte ens en halv sida men det är så boken börjar. Början av kapitel ett haha :)
 
Zoey rusade ut genom dörren och glömde till och med att stänga den efter sig, fast att det var flera minusgrader och snön låg som en tät spindelväv över landet. Den första snön hade kommit igår, den tredje november, och nu var alla barn på skolgården i full fart med att kasta snö på varandra. Halt var det också så Zoey halvt sprang halvt trippade fram över skolgården. Stora klockan närmade sig halv åtta då skolan skulle börja.
 
– Fan, jag kommer aldrig att hinna! Tänkte Zoey argt för sig själv och sprang lite fortare. Det hade gått bra om inte barnen hade hållit på att kasta snö hela tiden.
 
Den första snöbollen träffade henne på benet den andra kom tätt efter med sådan kraft att den knockade henne. Zoey föll och smällde huvudet rakt i marken. Snöbollarna slutade att fara omkring skriken och skratten tystnade och varenda människa som var i rörelse frös till is. Pojken som hade kastat snöbollen var den enda som rörde sig. Han stod och grät mitt på skolgården helt ensam utan någon lärare som kom fram och hjälpte honom bort till flickan som låg blickstilla, inte ett barn rörde en min, inte en snöflinga föll till marken och inte ett ljud hördes mer än pojkens hulkande.
Tar en vinterbild bara för de passar haha ^_^
♡Anonym♡
Skrivet: 2014-06-21,  kl. 21:15:44

åhh fett bra, meer:)

Svar: Haha vet inte får se
Tilda-Den fluriga tjejen♥




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design