Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Omelett med tomat och örter

Skrivet:    ·  Recept
Receptet kommer från Arlas hemsida och är för 2 personer.
 
Ingredienser:
2 tomater
2 msk smör och rapsolja
½ dl hackade,  färska blandade örter (jag använde fryst basilika och dill men färsk gräslök)
2 dl finriven ost
 
Omelettsmet:
6 ägg
2 msk mjölk
1 tsk salt
2 krm vitpeppar
 
Gör såhär:
Halvera tomaterna och gröp ur innehållet. Skär tomatköttet i långsmala strimlor som båtar.
Vispa ihop omelettsmeten och häll hälften av smeten i en varm stekpanna med smör och rapsolja. Stek på medelvärme 2-3 min, rör försiktigt i smeten några gånger.
Strö över hälften av örter, ost och tomat och stek ytterligare någon min. Stek en omelett till på samma sätt.
Förberedelser ...
 ...och färdigt reslutat ^_^
 
♡ɑ n n i k ɑ♡
Skrivet: 2015-08-14,  kl. 13:43:00 Blogg:  http://blogofphoto.webblogg.se

Åhh så mumsigt :D




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design