Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Kläder genom tiderna

Skrivet:    ·  Allmänt
Blogg.se har precis raderat hela mitt inlägg igen, om ni bara visste min ilska jag känner nu. Vill slå något riktigt hårt typ... Aja för att berätta en gång till vad jag gjort under dagen så börjar jag med det jag skrev i förra inlägget, jag gick till Tilda O efter skolan med Tove och Jossan idag. Vi kollade på Mean Girls iaf och jag fick värsta flashbacksen. Minns hur det var att se den filmen första gången, hur snygga man tyckte alla var och att de var så sjukt coola, ville absolut vara med i "The Plastics". Ville nog inte vara lika elak som det är, men att vara bland de populära tjejerna och få ha så fina kläder som de hade var typ drömmen. Vet inte varför det blir så men nu sitter jag verkligen alltid och dömmer kläder i filmer som är några år gamla, tycker det är sjukt kul att se hur modet ändras och vilka skillnader det är på trender över bara några år.
Minns att när vi gick i trean kanske var det jättepopulärt att ha tajta korta tröjor med ett stort svart skärp i mitten, och var man riktigt cool så hade man en något längre tröja och tajts till. Shit det var ju drömmen att få ha så och någon gång i fyran började jag köpa lite halvlånga tröjor som jag kunde ha ett skärp till och då kände jag mig så cool. Matchade det med en riktigt grov snebena bara för att få till en riktig fjortis känsla och om jag vågade hade jag lite läppglans ibland och det gjord emig så lycklig att få vara en del av modet. Älskar verkligen hur mode påverkar oss och vilken stor del av våra liv kläder är, det är vad som visar vem vi är och hur vi snabbt berättar för folk att "det här är jag". Men också något som enkelt kan ge oss enorm lycka, ni vet när man köper den tröjan som bara sitter så bra och som matchar allt det ger verkligen pure hapiness, iaf till mig.
Puss och Kram!♥
Exempel på kläder jag gillar :)



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design