Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Spontan besök

Skrivet:    ·  Allmänt
Mormor och morfar kom hit idag rent spontant, de hade inga planer och saknade oss så helt plötsligt ringde mamma och bad mig baka semlor för att de var på väg. Så jag satte igång och hittade något recept från ICA jag använde. Men jag är verkligen den sämsta ni kan tänka er när det komemr till att baka med jäst för jag lyckas döda den nästan varje gång, det här var inget undantag. Så under de 50min totalt degen jäste reste den sig absolut ingenting vilket gjorde att när jag tog ut de färdiga semmelbullarna ur ugnen var de inte i närheten av att vara luftiga och fluffiga utan de var lite smått degiga. Som att inte det räckte lyckades jag även glömma att pensla de med ägg så de hade ingen färg heller, men trotts allt det var de riktigt goda så lite nöjd var jag.
Efter att vi fikat kände jag mig som en degklump ungefär så jag fick med Märta på att köra lite Just Dance. När vi dansat några låtar ville mormor också testa och snart körde även morfar. Skrattade en del och som vanligt engagerar Just Dance alla så när morfar hoppade in och dansade mot Märta stod allihop i vardagsrummet och dansade med eller hejade på haha. De åkte för några timmar sedan och har sedan dess suttit och kollat på barnprogram med Märtisen, ätit middag och nu sitter jag vid datan och ska efter att jag skrivit det här se om jag hittar ännu fler bilder jag vill få upp i rummet. Det går framåt för tillfället gajs så får hoppas det håller i sig :)
Puss och Kram!♥
Mina semlor, mormors saffranskaka och ballerina kakor ^_^
 Morfar och Märtisen
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design