Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Bio och sommarprat

Skrivet:    ·  Allmänt
Cyklade iväg till Sickla idag på eftermiddagen där mamma, pappa och Märta var och letade efter stenskivor till köket. Märta hade blivit sugen på att gå på bio och se Minionerna men behövde någon att se den med. Så jag åkte dit, fick två biljetter i handen och sen satt vi i salongen. Den var himla mysig filmen och jag satt och skrattade lite för mig själv ibland. Tror i vissa fall att jag uppskattade filmen mer än Märta, eller i alla fall på ett annat sätt. Som i de flesta Disney och Pixar filmer så smyger de in flera smarta dolda skämt som att registrerings sylten på en bil ägd av rånare är LUV 2 ROB dvs. älskar att råna.
Efter att filmen var slut var klockan nästan fem så vi åkte hem rätt snart. Jag var rätt trött när jag kom hem så jag tog tillfället i akt att krypa ner i sängen och lyssna på Zara Larssons sommarprat och jäklar vilket sommarprat det var. Handlade jättemycket om feminism, manshat, patriarkatet och hennes resa till yrket artist. Jag grät ett flertal gånger, blev extremt arg på orättvisor men fick också kämpa emot mig själv när det kommer till min ovana av att höra någon bryta jantelagen. Zara pratar väldigt högt om sig själv och gömmer sig inte bakom ideal, något som kan vara provocerande för många men som jag uppskattar. Tycker absolut ni borde lyssna på hennes sommarprat, hon säger ett flertal grejer som är värda att tänka på och tar upp feminismen på ett helt nytt sätt.
Puss och Kram!
 I brist på bilder från idag blir det en från Paris



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design