Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Lämnat Lyon

Skrivet:    ·  Allmänt, Resor
Åkt ifrån Lyon tidigt imorse och begav oss sedan iväg mot Paris. Tog ungefär fyra timmar eller lite mer att åka hit och stannade bara kort för att äta på vägen. Gick mycket snabbare än jag trodde och det första vi såg när vi började närma oss var Eiffeltornet så det var rätt coolt. Bor dock en liten bit utanför staden och finns en hel del personer som inte lyckats hela vägen fram så fick en del konstiga scener också men det hör väl lite till en stor stad.
Efter att vi kommit på plats i hotellet tog vi en promenad, först upp till Place d'Italie som ligger precis vid oss och sedan iväg till Seine floden och Notre Dame. Eftersom hela familjen har sett Ringaren i Notre Dame ett flertal gånger var det sjukt coolt att faktiskt vara där på riktigt och den ar sjukt mycket större än jag trodde. Var även inne i den en snabbis och lyckades pricka in en gudstjänst när vi var där vilket var himla kul. Tog sedan en promenad in till city där vi åt, blev McDonalds då vi alla var rätt panik hungriga och inte orkade leta, efter det blev det buss bort till Montparnasse där vi stannade kvällen ut och kollade på fyrverkerierna. Eftersom det var Frankrikes national dag idag var det fullt av folk och världens fest stämning vilket blev en rätt bra första kväll :)
Puss och Kram! ♥
 Hänglåsbron ^_^
 Notre Dame, hänglåsbron och Eiffeltornet
 En av många bilder från fyrverkerierna



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design