Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Romerska ruiner

Skrivet:    ·  Allmänt
Packade ihop matsäck idag och åkte ner till city och sen upp på ett annat berg vid Lyon. Väl där uppe fanns det som vanligt en helt sjuk utsikt över hela staden. Efter som man kommer upp som på en kulle, eller en bergskulle, ser man verkligen så mycket av både staden men också av alperna vilket är ascoolt. Älskar alperna och trotts att vi bara var där en vecka 2013 ungefär kan jag sakna det ibland. Om jag bodde här i Lyon skulle jag besöka alla kullar så ofta verkligen och bara begrunda utsikten och njuta av alltid ha något så vackert så nära.
Efter lunch och en kort sightseeing tur från min och Agnes del fortsatte vi att utforska. Uppe på det berget finns fullt av romerska byggnadsioner då Lyon var romerskt ett tag för trehundra år sedan eller nåt sånt. Det fanns en amfiteateren modernare scen då det hålls massa konserter där samt en massa ruiner från den tidsepoken vilket är skit cool. Men hann inte bli en jättelång vända där uppe då en vän till Iris skulle komma förbi huset och lämna av lite grejer. Så lämnade berget lite smått stressade men med starka förhoppningar om att vi kan återvända dit med våra familjer sen.
Puss och Kram!♥
 
 En del av ruinerna...
och utsikten :)
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design