Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

The Maze Runner

Skrivet:    ·  Film och TV-serier
Thomas vaknar upp i en låda som rör sig i snabb hastighet uppåt. Han vet inte hur han hamnat där och snart stannar lådan till och taket öppnas. Ovanför honom står det ett fyrtiotal män i hans egen ålder och välkomnar honom till vad de kallar The Glade. Runt om The Glade finns höga stenväggar och bakom dessa göms en labyrint. Varje morgon öppnas labyrinten och precis innan solnedgången varje natt stängs den och byggs om, det är därför helt omöjligt att hitta ut. De enda som har tillåtelse att gå in ilabyrinten Maze är ett par män som jobbar som runners. De springer in i Maze varje morgon och letar efter en möjlig utväg men de måste ta sig ut innan porten stängs för ingen har någonsin lyckats överleva en natt i Maze.
Den här filmen var så mycket bättre än jag trott och den hade fullt av oväntade twistar vilket gjorde att man ständigt var på tårna och aldrig hade en lugn stund. Filmen var spännande rakt igenom och jag måste säga att den var extremt bra gjord. Den är dessutom fylld av jätteduktiga skådespelare bland annat Dylan O'Brien (bara det är anledning nog att se den), Will Poulter från We're the Millers samt Thomas Sangster från Love Actually.
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design