Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Utö dag 1 och 2

Skrivet:    ·  Allmänt
Åkte ut till Utö igår eftermiddag ungefär för att hälsa på några vänner, likadant som vi gjorde förra året. Och kom fram till en solig och relativt varm ö. Men efter att vi kommit till huset och bokstavligen precis lyft in våra grejer började det duggregna i fem sekunder innan värsta hagel och spöregns stormen drog igång. Den varade inte allt för länge i alla fall så hade möjlighet att äta middag ute, som blev nygrillad abborre, och sedan köra lite burken och så vidare. Men det var riktigt kallt måste jag säga.
Idag efter frukost, och lite slötid, hoppade vi alla upp på varsin cykel och trampade iväg till Ålö som är en mindre ö som sitter ihop med Utö via en bro. Andledningen var att på Ålö finns det en restaurang/krog som heter "Båthaket" som serverade jättegod mat. Det är främst en fiskrestaurang, Märta och Elvira(yngsta dottern i familjen vi bor hos som också går i Märtas klass) valde köttbullar men vi andra åt kallrökt lax, skagenröror, rökta räkor med mera och alltihop var riktigt gott. Var dessutom en mils cykling dit och en mil tillbaka så fick ett litet träningspass på köpet. Nu på kvällen blev det även bastubad vilket var jättehärligt. Var helt rätt väder för bastning eller vad man ska kalla det och efter det, och en super god middag kollade vi på Jurassic World så är mitt inne i dinousarievärlden för tillfället.
Puss och Kram! ♥
Bild från lunchen på Båtshaket :)
Bilder från själva restaurangen/krogen samt på våra luncher. Min är laxen i vänstra hörnet
Live-band som spelade under lunchen :)



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design