Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Midsommar

Skrivet:    ·  Allmänt
Dagen idag startade upp hemma hos mormor och morfar med midsommar frukost för att gäng av deras vänner, något som har varit tradition sedan 24 år tillbaka. Var var himla mysigt att vara med på och alla de som var där är folk jag känt hela mitt liv som blivit som en del av familjen. Just för att de alltid funnits närvarande i samband med sommrar med mera hos mormor och morfar. Bjöds på både det ena och det andra i matväg och även om jag var lite skeptisk när mormor kom in och väckte mig imorse är jag verkligen glad att vi fick delta.
Några timmar senare var det dags för oss (då hade gästerna gått) att börja göra oss i ordning för klockan två skulle vi vara hos Kerstin och Rolf (morfars syster och hennes man). Väl där fanns även våra sysslingar och fullt av Rolfs syskon med respektive. Blev storfika när vi kom och när det var klart gick alla ut och började plocka blommor och klippa till björkris för då skulle midsommarstången kläs och fixas iordning, samma sak gällde för midsommarkransar. Några timmar efter det kom Olof, den sista av våra sysslingar i den familjen som hade jobbat under dagen och då restes stången upp och det blev dans. Efter ett antal låtar tog vi det lugnt ett tag, stod och pratade, tog lite kort med mera och framåt kvällen blev det midsommar buffé. Sen satt jag, Malte, våra tre sysslingar, deras föräldrar och moster ute hela kvällen och pratade om allt möjligt. Var så himla mysigt verkligen och det kändes som midsommar på riktigt. Kan lätt säga att det här har varit den bästa midsommaren jag kan minnas.
Puss och Kram! 
 Bild på det mesta av fikat :)
 Bilder från när vi gjorde iordning stången och kransarna
 
Eva-Lena (mammas kusin och Rolf och Kerstins dotter) samt mormor ^_^
 Lite fler bilder från när vi förberedde. På bilden i mitten längst ner, en av katterna i midsommarkrans
Jag, Ida och Anna 
 Två bilder från dansen kring stången samt två bilder från middagen :)
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design