Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Prov och glosor

Skrivet:    ·  Allmänt
Har så mycket i skolan för tillfället. Har ett prov på torsdag och ett på fredag samt sjukt många franska glosor tills imorrn. Ska även läsa typ 100 sidor i en bok vi har i svenskan så är busy hela tiden. Fick faktiskt se en film angående minne idag på mentorstiden som fick mig att tänka efter lite grand. Det var om olika minnestaktiker och alternativ till hur hjärnan lätt kan ta in nya glosor till exempel eller lära sig årtal mm. Fick faktiskt några bra tips som jag kan skriva om sen.
Aja blev i alla fall en väldans massa plugg under eftermiddagen. Började med att kolla några avsnitt av Devious Maids för att få igång hjärnan igen och släppa skoltröttheten och sen innan solen hann gå ner sprang jag även runt och tog några kort till bilden. Blev bara tre-fyra stycken men det är bättre än inget. Resten av kvällen har ägnats åt glosor och idrottsplugg så är helt trött i huvudet nu. Ska till gympan bl.a. lära oss 10 olika muskler på både svenska och latin så min hjärnkapacitet för att ta in nya ord har nått sin maxgräns med både glosor och muskler haha. Well nog om mitt intressanta liv nu, hoppas ni får en trevlig kväll :)
Puss och Kram!♥
 Franska och gympa...



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design