Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Fransk klasskompis

Skrivet:    ·  Allmänt
Vi fick en ny tjej i klassen idag som var och hälsade på oss igår också. Benedict heter hon och har precis flyttat hit från Frankrike och talar inget annat språk än franska. Alltså INGEN engelska och INGEN svenska vilket gör det rätt svårt att kommunicera med henne. Jag och Tove som båda har franska har fått i outtalad uppgift att visa henne runt och hjälpa henne in i klassen och lika mycket som jag vill hjälpa henne märker jag hur svårt det är. Jag kan en massa franska men jag är långt ifrån så duktig att jag klarar av att hålla en normal konversation.
Jag känner så elak varje gång jag vänder ryggen till henne och fortsätter en konversation på svenska med någon annan, likaså varje gång jag försöker förklara något för henne men inte kan det franska ordet och bara sitter och försöker förmedla ordet med tankekraft. Ni vet när man bara sitter och tittar på någon och hoppas att de förstår, det har inte funkar hittills nej. Det här har verkligen engagerat hela åttan och hur mycket vi än vill finns bara en kille i hela åttan som talar flytande franska, alla vi andra kan bara några få fraser. Svårt det där hur man ska göra för jag vill så gärna hjälpa henne men det är så svårt.
Puss och Kram! ♥
 Tove och jag var på Odd Mollys utförsäljning idag :)
 Bilder på det jag köpte kommer imorrn
 
 
♡Mormor♡
Skrivet: 2015-05-28,  kl. 05:20:04

Nu blir jag avis! Där skulle jag också velat vara...




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design