Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Idrottsdag i regn

Skrivet:    ·  Allmänt
Hade halv idrottsdag idag med vanliga lektioner på förmiddagen, en tidig lunch i skolan och sen en hel eftermiddag nere på IP för alla åttor. I låg och mellanstadiet hade vi OS dagar, en sådan vi var funktionärer för i måndags, men det var annorlunda idag. Man tävlade individuellt men gick runt till alla fyra stationer i halvklass typ. Det vi tävlade i var kula, 60 meter, längdhopp och 400 meter. Sen avslutades dagen med en stafett.
På stafetten tävlade man klassvis på en 400 meterssträcka. Man fick plocka ut de fyra snabbaste tjejerna i varje klass och de fyra snabbaste killarna. I vår klass var endast fem av tolv tjejer närvarande där två av de fem hade sträckt en muskel, jag hade skit ont i foten och två fick inte springa av "medical reasons" eller vad man ska kalla det. Vi tre med skador sprang i alla fall och sen fick vi hjälp av Siri från D klassen för i deras klass fanns bara två tjejer närvarande vid slutet av dagen. Vi lyckades sjukt bra måste jag ändå säga och tog oss in på en andra plats, lika så gick det för killarna från vår klass så två silver medaljer tog vi hem. Sen fick vår klass en väldans massa personliga medaljer men de var som sagt endast till den tävlande. Lyckade även tajma in spöregnet perfekt så alla kom hem helt dyngsura, är fortfarande kall där ifrån och misstänker att en ännu större förkylning inte är långt borta nu....
Puss och Kram! ♥
 Enda bilden från idag haha sorry!



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design