Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

HBTQ föreläsning

Skrivet:    ·  Allmänt
Fick besök av en föreläsare eller upplysare om HBTQ idag på svenskan. Han hette David, var runt 45 år och upptäckte att han var homosexuell när man gick i åttan ungefär. Han berättade för oss vad de fyra bokstäverna i HBTQ står för, vad de betyder för honom, hur det var för honom när han "förstod" att han var gay och hur han sedan gjorde för att komma ut. Eller blev tvingad att komma ut 5½ år senare när hans kompis listat ut hur det var. Föreläsningen, som inte riktigt var en föreläsning utan mer en sorts frågestund, var riktigt bra och David var sjukt duktig. Blev inspirerad och motiverad verkligen.
Har sedan jag kommit hem från skolan i princip bara pluggat dock så kommer knappt ihåg annat från dagen. Är så inne i andra världskriget att jag knappt vet vad jag heter men har som tur är en dag kvar att plugga innan provet på fredag, och det behövs. Tänkte att jag skulle sitta och plugga en massa under lovet men så blev det inte riktigt, vilket gör att jag har en del att göra nu. Längtar dock som attan efter helgen och möjligheten att i lugn och ro kunna sitta och kolla på tv-serier och bara göra ingenting. Seriöst skönaste känslan att vakan upp och veta att man inte har några krav, lever för det!
Puss och Kram!
Snabb selfie efter att jag kommit hem :)
♡Tilda♡
Skrivet: 2015-11-05,  kl. 10:02:17 Blogg:  http://tildakaj.blogg.se

Låter som en jättebra föreläsning, nyttigt och kul!

Svar: Det var det verkligen :)
Tilda♥




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design