Startsidan  ·   Instagram  ·   We♥It  ·   Youtube

Orange Is The New Black

Skrivet:    ·  Film och TV-serier
Piper Chapman lever ett normalt liv med sin fästman Larry Bloom. Hon är i trettio års åldern, har ett bra jobb, en snygg lägenhet och har det rätt så stabilt. Ända tills en dag då hela hennes liv vänds upp och ner och hon blir dömd till femton månaders fängelsestraff på grund av att hon smugglat drogpengar åt sin då varade flickvän som jobbade som "drug dealer". Piper Chapman är så långt ifrån tuff och hård man kan komma och kliver in på fängelset livrädd. Till en början gör hon alla fel man kan, men sen börjar hon sakta men säkert lära sig att allt inte alls är som det först verkar.
Jag började kolla på den här serien med anledningen att jag hört mycket bra om den och att jag hade många vänner som kollade på den. Det jag visste om tv-serie var att den handlade om en tjej som blev skickad till fängelse och sen utspelade sig serien kring hennes liv där inne, men serien var och är så mycket mer än det. Det handlar mycket om att vara smart, vänskap, samarbete, kärlek och att alltid göra det bästa av situationen. Trotts att serien utspelar sig i ett fängelse tror jag man kan lära sig enormt mycket från karaktärerna, så om ni precis som jag missade tv-seriens start 2013 sätt igång och kolla nu för de är värd varenda minut.
 
 
 
 
♡Maja H♡
Skrivet: 2015-10-13,  kl. 18:03:03 Blogg:  http://nouw.com/mmajah

Funderat så mkt på o se serien då min mamma kollat den och vet många som har, men jag orkar aldrig kolla något nytt haha ^^

Svar: Hahah jag var precis likadan förut, men när man väl börjar är man fast :)
Tilda♥




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR

Tilda, Stockholm

Tilda heter jag och jag är en tjej på 16 år som älskar att vara med kompisar och skratta. Bor gör jag i Stockholm med min mamma, pappa och två yngre syskon och på fritiden gymmar jag och kollar på alldeles för många tv-serier. Här på min blogg hittar du massa musik,filmtips och framför allt handlar bloggen min vardag och mina tankar.



För samarbeten: [email protected]








Design